چه میزان از دانش آموزان ازاستانداردهای حوزه سلامت روان بی بهره اند؟-راهبرد معاصر
رکورد پرجمعیت‌ترین خانواده جهان؛ مردی ۱۰۲ بار پدر و ۵۷۸ بار پدربزرگ شد وزیر بهداشت: سال ۲۰۲۵ را سال صلح برای کارکنان سلامت اعلام کنیم هشدار افزایش آلودگی هوا در تهران آخرین خبر‌ها از رفع فیلتر سکو‌های خارجی و ارتقای کیفیت اینترنت حکم اعدام برای محیط‌بان کرمانی صادر شد / آخرین تلاش‌ها برای جلب رضایت شاکی توضیح وزارت علوم درباره تاخیر در اعلام فراخوان جذب هیئت علمی سال ۱۴۰۳ اسامی محصولات آرایشی غیرمجاز اعلام شد مدیرکل دفتر حیات وحش: پلنگ دماوند ماندنی نیست ۶۰ درصد طلاق‌های این استان مربوط به کودک همسری است هواشناسی ایران۱۴۰۳/۱۰/۱۴؛ افزایش آلودگی هوا در کلانشهر‌ها دستگیری عوامل سقط جنین در کرج تأیید سه زمین برای آرامستان‌های جدید تهران/ احتمال دفن اموات از سال آینده در آرامستان «بی بی مریم» ادامه بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور/ افزایش نسبی دما در هفته پیش‌رو عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در دروس ریاضی، علوم و سواد خواندن با افت همراه است تهران ۲ درجه سردتر می‌شود | هشدار نارنجی برای ۴ استان

چه میزان از دانش آموزان ازاستانداردهای حوزه سلامت روان بی بهره اند؟

معاون پرورشی وزارت آموزش و پروش با اشاره با مبارزه بی امان با آسیب های اجتماعی در سطح کشور، از بروز انبوهی از آسیب های اجتماعی پیچیده و جدید در جامعه خبر داده که ضرورت دارد دستگاه های مربوطه جهت مقابله با آن دست به اقدامات مقتضی بزنند.‎
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
کد خبر: ۲۹۷۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است، به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد داشته باشد و نیازهای معمول زندگی روزمره را برآورده سازد.پیشگیری از پیدایش بیماری های روانی و سالم کردن محیط روانی از نیازهای اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می شود.

 

علیرضا کاظمی در مراسم رونمایی از طرح یاری‌گران زندگی که با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه باید نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور راه بیاندازیم، گفت: در طول چهل سال گذشته همواره با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کرده‌ایم، اما واقعیت این است که امروز با انبوهی از آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم که نسبت به قبل پیچیده‌تر شده است، لذا باید استراتژی و راهبرد خود را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی روی حوزه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در آموزش‌وپرورش به‌عنوان کانون تحولات جامعه معطوف کنیم.

 

وی افزود: امروز دیگر موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی به یک خانواده و دستگاه اختصاص ندارد، زیرا امروز همه در معرض این آسیب‌ها هستیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی در ادامه بر ضرورت هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یک استراتژی کشوری تأکید کرد و افزود: امروز همه دستگاه‌ها و نهادها باید در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی پای‌کار بیایند و دغدغه‌مند باشند.

 

وی تأکید کرد: می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی مانند بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال‌احمر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

 

کاظمی گفت: باید درآموزش‌وپرورش به دنبال ارتقای آگاهی‌، توانمندی و مهارت‌ دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی با طرح‌های مختلف باشیم.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سلامت روان و سلامت اجتماعی دانش‌آموزان زیربنای تعالی نظام تعالیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: در کنار سلامت جسمی، توجه به‌سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور ضرورت دارد.

 

کاظمی گفت: در غربالگری‌های سلامت انجام‌شده در وزارت آموزش‌وپرورش مشخص‌شده ۳۰ درصد دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در حوزه سلامت روان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و یک درصد دانش‌آموزان نیاز به خدمات اورژانسی در حوزه آسیب‌های روانی دارند که عدد کمی نیست و باید هوشیار باشیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش در ادامه با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: با تجربیات خوب کسب‌شده در این طرح شاهد انعکاس آن در مدارس سراسر کشور باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار